dilluns, 28 de setembre del 2015

INICI DE LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Tot i que algunes de les activitats extraescolars ja han començat, la gran majoria s'estrenen a l'octubre.
D'aquesta manera, a partir del proper dijous 1 d'octubre es posaran en marxa totes aquelles en les que s'ha aconseguit formar un grup.
Es confirmen les activitats de piscina infantil i primària, karate, ball, anglès i iniciació esportiva.

Us recordem l'horari d'aquestes activitats i us adjuntem els codis mitjançant els quals podreu fer el pagament al banc.




Recordeu que totes les activitats esportives que es realitzen  a l'escola requereixen el pagament de l'assegurança (12 € anuals, al principi del curs). S' inclouen ball, iniciació a l'esport i zumba per famílies.

Per una altra banda, es descarta l' extraescolar de futbol degut a la minsa demanda i l'inici de les activitats  "Emocio'n'art" i patinatge queda pendent de formar un grup suficient.

En quant a les activitats conjuntes (Dóna la nota) i el zumba per famílies, totes dues comencen també la propera setmana. Us hi esperem!

dijous, 24 de setembre del 2015

MOSTRA TEATRAL DEL GRUP DE 6è (CURS 2014-2015)

Encara que sigui amb una mica de retard, i a petició d'alguns dels alumnes de sisè del curs passat, us oferim un resum sobre la mostra teatral que ens van oferir el passat mes de juny. I els demanem disculpes per la tardança!!

El dia 5 de juny al Centre Cultural de Santa Eulàlia vam poder gaudir de la mostra teatral oferida pels alumnes de sisè de l'escola Prat de la Manta. Sota la direcció de l'Eulàlia Ballart i l'Anna Bibiano, de Plaudité Teatre, ens van sorprendre amb 3 petites representacions, lligades al treball de les Jornades "A què sona el barri?". I així, els espectadors vam fer un recorregut pel Centre Cultural gaudint de les diferents obres.

La primera representació, "Antiguos raíles", ens va parlar de l'evolució dels transports al nostre barri. Del "carrilet antic" al "carrilet nou", de com les persones es coneixen al ritme del tren i, després d'un llarg viatge, van crear  "La casa dels amics del ferrocarril".



La segona representació, "Gadrago", comença amb un passeig imaginari pel barri per centrar-se després en la història del misteriós castell de Blas Fernández de Lirola. Una emocionant història que comença a la Itàlia Medieval i acaba donant nom al castell OSCUS, en record dels 4 fills d'una parella molt original: el José, la Pepa i el seu gos Pupi.




La darrera representació, a l'espai del Garrofer de la Plaça del Centre Cultural, té per nom "Santa Eulàlia sensitiva" i és una mostra d'experiències quotidianes viscudes al barri a través dels sentits i de les emocions.


El lloc escollit per aquesta última representació no va ser casual. Es tracta d'una plataforma que van dissenyar els alumnes del Prat de la Manta juntament amb "La Fundició" durant les Jornades de l'escola de fa uns quants anys. Allà van deixar escrita la frase " Plataforma perquè totes les vides siguin feliçment fantàstiques" i van escollir com a arbre central un generós garrofer que dóna la millor ombra de tota la plaça.
En aquell indret tan especial, veient als nostres actors i actrius preferits, realment vam poder comprovar que la plataforma aconsegueix el seu objectiu ... ens va regalar uns moments feliçment fantàstics!!





Si us plau, envieu-nos les vostres fotos i vídeos de la mostra de teatre per tal de fer un bon recull i completar aquesta notícia!!

RECOLZEM A LES ESCOLES PACO CANDEL I ERNEST LLUCH

Aquest inici de curs a L'Hospitalet ha estat marcat pels actes reivindicatius en relació a la manca d'infraestructures adients a les escoles públiques de la nostra ciutat.

L'existència d'escoles públiques a L'H que no tenen edifici propi va ser un dels temes tractats al debat sobre educació del 21 de setembre. Aquell mateix dia, l'escola Ernest Lluch va realitzar una classe  simbòlica al pàrquing a on ha d'ubicar-se el seu edifici i els alumnes van expressar com volen que sigui la seva escola (i no demanen massa: una biblioteca, una sala de psicomotricitat o un aula de música).

Per una altra banda, representants de l'AFA de l'escola Paco Candel han manifestat als medis el seu descontent amb la manca, no només d'un edifici si no també de barracons en condicions. I és que, malauradament, aquest curs ha començat al Paco Candel sense barracons suficients per tots els cursos. L'escola va rebre un barracó vell, en estat lamentable, i en el que les reparacions no van començar fins el el primer dia de classe.

Fem classe al pàrking (CEIP Ernest Lluch):

http://lhdigital.cat/web/digital-h/televisio/veure-video/-/journal_content/56_INSTANCE_ZrP3/11023/9918906

http://lhdigital.cat/web/digital-h/noticia/-/journal_content/56_INSTANCE_txR0/11023/9917034

Les famílies del CEIP  Paco Candel manifesten el seu descontent davant el mal estat del mòdul prefabricat: 


RESUM DEL DEBAT SOBRE EDUCACIÓ

El passat 21 de setembre es va celebrar el debat sobre educació, organitzat per la Xarxa Groga de L'Hospitalet i  amb la participació de diverses candidatures (PSC, Catalunya si que es pot, Unió Democràtica de Catalunya, Ciutadans, CUP/Procés Constituent, Recortes cero/Els verds i PACMA).

A la pàgina web de la Xarxa Groga podeu llegir un resum, amb les respostes de les diferents candidates i candidats a les preguntes realitzades sobre els següents temes:

1- Marc legal educatiu: LOMCE i LEC
2- Propostes pedagògiques: currículums oberts vs currículums tancats
3- Equipaments. El problema dels barracons.
4- Escola pública vs Escola concertada

https://xarxagrogalh.wordpress.com/2015/09/23/resum-del-debat-sobre-educacio/











També podeu veure el reportatge del debat a LH Digital:

notícia:  http://lhdigital.cat/web/digital-h/noticia/politica/-/journal_content/56_INSTANCE_43Th/11023/9919400

vídeo: http://lhdigital.cat/videos_2015/noticies/27S_TAULA_RODONA_EDUCACIO.mp4

El debat va ser molt interessant i tot un èxit. Felicitem  a l'organització i l'animem a seguir en la lluita per una escola pública de qualitat.
Recordeu que el proper acte de la Xarxa Groga serà la Jornada "Xarxa, lluita i desigualtats" que es celebrarà a la nostra escola el 24 d' octubre i per la que us demanem la màxima difusió i assistència.

divendres, 18 de setembre del 2015

ASSEMBLEA D'ESCOLA: 21 SETEMBRE

El poper dilluns 21 de setembre es celebrarà l'Assemblea d'inici de curs a la nostra escola.
Serà a les 16:30h i tindrà com objectiu presentar l'equip de professorat i compartir els eixos de treball d'aquest curs.
Com sempre, és important l'assistència de tothom.