Fa pocs dies vam gaudir d’ una novetat a l’escola
: L’assemblea d’ inici de curs.
Tot i que s’havien realitzat assemblees en cursos anteriors, motivades per
retallades i entrades en vigor de lleis d’educació poc encertades i les mobilitzacions
pertinents, aquest curs representants de la comunitat educativa del Prat de la
Manta es proposaven una assemblea d’inici de curs que fes xarxa dins de
l’escola, una oportunitat per posar en comú les inquietuds i els projectes per
aquest curs.
Amb una notable participació de famílies i
pràcticament tot l’equip de mestres de l’escola, l’assemblea es va iniciar amb
la presentació de l’ equip directiu i dels professors, per part de la nova
directora, la Vanessa Fernández.
Seguidament la Dolors Domingo, com a cap d’
estudis, va explicar un projecte nou que girarà
al voltant del Pla Lector de l'escola i que pretén desenvolupar l'eix de "El gust per
llegir".
Ja fa temps que l’escola està treballant en aquesta línia (parelles de lectura, activitat de bibliopati, Compartim la lectura, ....) però aquest curs es vol anar una mica més enllà i establir noves línies de participació de les famílies per tal de millorar l'hàbit lector.
Amb aquest objectiu s’han estructurat els horaris de manera que hi hagi un espai de lectura per a tots els nivells. En concret, aquest espai serà mitja hora els dilluns i els dijous. L'espai dels dijous s' obrirà a les famílies i, per tal d'organitzar-lo, totes les persones interessades estan convocades a una reunió el dijous 8 d'octubre.
Ja fa temps que l’escola està treballant en aquesta línia (parelles de lectura, activitat de bibliopati, Compartim la lectura, ....) però aquest curs es vol anar una mica més enllà i establir noves línies de participació de les famílies per tal de millorar l'hàbit lector.
Amb aquest objectiu s’han estructurat els horaris de manera que hi hagi un espai de lectura per a tots els nivells. En concret, aquest espai serà mitja hora els dilluns i els dijous. L'espai dels dijous s' obrirà a les famílies i, per tal d'organitzar-lo, totes les persones interessades estan convocades a una reunió el dijous 8 d'octubre.
També es farà servir una nova eina: “la Piràmide
de la lectura", que es presentarà a les reunions d’aula. Aquesta piràmide ens
proposa reflexionar sobre el temps de lectura i ens anima a actuar amb exemples
concrets com llegir abans de dormir, portar sempre un llibre a la motxilla o la
bossa, tenir carnet de biblioteca, intercanviar llibres amb els amics....
Amb l’objectiu de que aquesta eina pugui ser el més
útil possible, s’està plantejant organitzar un taller amb famílies amb la
mateixa persona que fa la formació de centre al claustre de professorat.
Per últim, la Dolors Domingo va informar de que les Jornades d'aquest curs també giraran al voltant de la lectura.
A continuació, com a representants de l’AMPA, van parlar la Lídia (mare del Ivan de segon) i el Xavi (pare de l’Unai de primer). La Lídia va explicar com funciona la Comissió de Participació- Formació, en la que participen dues mares de l'AMPA (Montse Franch i Lídia Martínez), dues mares sòcies de l'AMPA però que no formen part de la junta (Gemma Saucedo i Lídia Àlvaro) i la Mercè Agustí, com a representant de l'escola. L'objectiu de la comissió és portar a terme diferents activitats conjuntes en les que es potenciï la relació entre la comunitat educativa, especialment tallers sobre educació en que es puguin compartir experiències. El curs passat es van realitzar tallers sobre Educació Emocional i es va crear un grup de voluntaris al Gran Recapte d’Aliments. Aquest curs, com a novetat, es posa en marxa el “Dóna la nota” . Es tracta d’una activitat subvencionada per l’Escola de Música de L’Hospitalet, dedicada a compartir la música entre els alumnes, les famílies i l’ escola. És una activitat molt lúdica, en la que la intenció és passar una bona estona junts i, per tant, no cal saber cantar bé!! Finalment, va comentar que tant la comissió de participació-formació com la junta de l'AMPA estan totalment obertes a la participació de qualsevol persona que estigui interessada, i que serà molt benvinguda.
Per últim, la Dolors Domingo va informar de que les Jornades d'aquest curs també giraran al voltant de la lectura.
A continuació, com a representants de l’AMPA, van parlar la Lídia (mare del Ivan de segon) i el Xavi (pare de l’Unai de primer). La Lídia va explicar com funciona la Comissió de Participació- Formació, en la que participen dues mares de l'AMPA (Montse Franch i Lídia Martínez), dues mares sòcies de l'AMPA però que no formen part de la junta (Gemma Saucedo i Lídia Àlvaro) i la Mercè Agustí, com a representant de l'escola. L'objectiu de la comissió és portar a terme diferents activitats conjuntes en les que es potenciï la relació entre la comunitat educativa, especialment tallers sobre educació en que es puguin compartir experiències. El curs passat es van realitzar tallers sobre Educació Emocional i es va crear un grup de voluntaris al Gran Recapte d’Aliments. Aquest curs, com a novetat, es posa en marxa el “Dóna la nota” . Es tracta d’una activitat subvencionada per l’Escola de Música de L’Hospitalet, dedicada a compartir la música entre els alumnes, les famílies i l’ escola. És una activitat molt lúdica, en la que la intenció és passar una bona estona junts i, per tant, no cal saber cantar bé!! Finalment, va comentar que tant la comissió de participació-formació com la junta de l'AMPA estan totalment obertes a la participació de qualsevol persona que estigui interessada, i que serà molt benvinguda.
Per la seva banda, el Xavi va informar sobre la Xarxa Groga L ’H.
Es tracta d’una iniciativa que s’està gestant a la nostra ciutat des de
diferents AMPAS i organitzacions i que porta a terme iniciatives en defensa de
l’ escola pública, com xerrades, debats i mobilitzacions. Ens va informar també
de que la propera Assemblea Oberta de la Xarxa Groga de L’H serà a l’ Escola
Ernest Lluch el dia 8 d’ octubre a les 18h, i que el dia 24 d’ octubre de 10h a
14h tindrà lloc la Jornada “Xarxa, Lluita i Desigualtats” al pati de la nostra
escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada