dimarts, 18 de febrer de 2014

CURS EMOCIONS EN FAMÍLIA. 2ª SESSIÓ.


Qualsevol pot enfadar-se, això és molt senzill. 
Però enfadar-se amb la persona adequada, en el grau exacte, en el moment oportú, amb el propòsit just i de manera adequada, no resulta tan fàcil.

Aristòtil 

Els pares i mares que fem el curs d' Emocions en Família vam poder gaudir de la segona sessió el passat divendres 14 de febrer. I volem compartir amb tothom que estigui interessat algunes de les coses sobre les que hem reflexionat.

L'Arantxa Ribot ens va parlar de com és d'important pels infants el contacte amb els seus pares (un contacte protector, en el que es senti segur i estimat). De fet, ja a la dècada dels 60 un estudi amb bebés micos va demostrar que per ells també era més important la mare-protectora que la mare-alimentadora. Podeu trobar un resum de l'estudi a aquest interessant vídeo de REDES de l'Elsa Punset (http://youtu.be/iQFfXq5hafA). Val la pena dedicar uns minuts... veureu que també ens recorda que cadascú és bo fent alguna cosa!

A la sessió també vam veure com es desenvolupen els nens a nivell emocional... des de l'aparició del somriure social als 2-3 mesos de vida fins a l'assoliment sòlid de la personalitat a l'adolescència. En el desenvolupament emocional dels nens en edat escolar hi ha dos aspectes molt importants, que com a pares hem de tenir presents: la percepció de l'autoestima i de l'autoeficàcia (si es senten o no capaços de fer les coses). Els nens formen aquesta percepció a partir dels missatges que els hi donem nosaltres i cal que ens preguntem si, en general, els fem sentir que fan les coses bé i són capaços d'aconseguir les fites que es proposen, o no.

Com a altres aspectes destacats, vam parlar de que ...

El nen es relaciona amb els altres en funció de com nosaltres ens relacionem amb ell. Per tant, la millor manera d'educar és donant bon exemple!!

En la mateixa línia, és molt important que els pares expliquem als nostres fills com ens sentim. És molt difícil que ells ho facin si nosaltres no ho fem mai!!

I, per tal de que vagin creant-se una bona autoestima i percepció d'autoeficàcia... Cal recordar que quan sigui hora de dir les coses bones les hem de lligar a ells ("Ets molt generós deixant les teves joguines") mentre que les coses dolentes les hem de lligar a la conducta i mai a ells ("No compartir les teves joguines ha estat molt egoista" i no "Ets molt egoista"). 

A més, durant la sessió Televisió LH va el.laborar un reportatge que ja ha estat emès. El podeu veure al LH digital telenotícies del 18 de febrer.Aquí us deixem el link que us adreça directament a la notícia:
http://lhdigital.cat/web/digital-h/televisio/veure-video/-/journal_content/56_INSTANCE_ZrP3/11023/8283047

Acabem amb aquest gràfic sobre la intel.ligència múltiple, que ens recorda que no només és intel.ligent la persona capaç de fer servir de manera efectiva les paraules (intel.ligència lingüística) o els números i el raonament numèric (intel.ligència lògico-matemàtica). Tan important com això és saber entendre i gestionar les pròpies emocions (intel.ligència intrapersonal) o percebre els sentiments i motivacions dels altres, tenint bones habilitats socials (intel.ligència interpersonal). 

El divendres 28 de febrer tenim la següent cita i ja estem impacients!!




Cap comentari:

Publica un comentari