dissabte, 23 d’abril del 2016

CELEBREM SANT JORDI AMB UN POEMA I UNA REFLEXIÓ

L'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, divulga per aquest Sant Jordi aquest poema de Joana Raspall, que volem compartir amb vosaltres.

PODRIES
Si haguessis nascut
en una altra terra,
podries ser blanc
podries ser negre...
Un altre país
fóra casa teva,
i diries "sí "
en una altra llengua.
T'hauries criat
d'una altra manera
més bona, potser;
potser més dolenta.
Tindries més sort
o potser més pega...
Tindries amics
i jocs d'altra mena;
duries vestits
de sac o de seda,
sabates de pell
o tosca espardenya,
o aniries nu
perdut per la selva.
Podries llegir
contes i poemes,
o no tenir llibres
ni saber de lletra.
Podries menjar
coses llamineres
o només crostons
eixuts de pa negre.
Podries... podries...
Per tot això pensa
que importa tenir
LES MANS BEN OBERTES
i ajudar qui ve
fugint de la guerra,
fugint del dolor
i de la pobresa.
Si tu fossis nat
a la seva terra,
la tristesa d'ell
podria ser teva.


















També us animem a que llegiu una breu entrevista a Jaume Centelles publicada al blog de gestionando hijos amb aquest títol tan suggestiu  "Para volar los pájaros tienen alas y los niños tienen libros" 

Aquest paràgraf ens interpel·la directament, i segueix el fil de la xerrada "El gust per llegir" de la que vam poder gaudir el passat dimecres a l'escola:

Si preguntamos a la gente que nos rodea o a nosotros mismos: ¿Quién te animó a ser lector? ¿Cómo te aficionaste o te enganchaste a la lectura?, nos daremos cuenta que la mayoría de las respuestas tiene en común un componente familiar. Siempre hay un padre que lee, una madre que cuenta cuentos, un abuelo que regala libros, etc.; es decir, la implicación de la familia es un factor determinante. En ese sentido, hay algunas actuaciones que allanan el camino. Por ejemplo, los padres que se interesan por las lecturas de sus hijos, que habilitan un espacio, que encuentran tiempo para leer juntos, que dedican su tiempo a compartir historias y sentimientos, que visitan la biblioteca más cercana, que regalan libros en los días señalados, que se suscriben a alguna revista que le interese, que son un modelo de persona comprometida con la lectura, que llevan siempre un libro encima, que les animan a escribir, que hacen que se percaten de las palabras que encuentran por la calle, que dejan esparcidos libros por todas partes, incluso en el coche… en definitiva, que hacen de la lectura un gesto natural, que está en todas partes, toda la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada