diumenge, 27 d’octubre de 2013

CRÒNICA DE LA SETMANA GROGA (I): 22-0 ASSEMBLEA INFORMATIVA SOBRE LA LOMCE

El passat 22 d'octubre va tenir lloc a la nostra escola una assemblea informativa sobre les repercussions de la LOMCE, en cas de que entri en vigència.
Si no vareu poder participar, podeu llegir la informació que es va preparar per la reunió.


NO A LA LOMCE, 7 MOTIUS PER REBUTJAR-LA


  1. És una reforma ideològica que imposa un model autoritari. 
- Preveu finançament públic pels centres que discriminen a l’alumnat en funció del sexe.
- Elimina l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania.
- Recupera l’obligació de triar entre l’assignatura de Religió Catòlica i una altra assignatura alternativa. La valoració d’aquesta assignatura de Religió Catòlica s’iguala en importància a les assignatures científiques.
- No ha existit debat previ amb la Comunitat Educativa, és una imposició.

  1. Ataca el model d’immersió escolar vigent, un model d’èxit des de fa més de 30 anys. 
- El Castellà i la primera llengua estrangera són considerades “troncals”.
- El Català queda equiparat a la segona llengua estrangera i a la religió catòlica, i passa a ser considerada “específica” i no “troncal”.

  1. Obre la porta a la privatització de l’educació pública. 
- Els agents privats són definits com a titulars de potestats públiques amb capacitat per regular el sistema educatiu i intervenir en el mateix.
- Les Administracions Públiques podran cedir la gestió de centres públics a entitats privades, i regalar sòl públic per a l’edificació de centres privats.
Continuaran tenint concerts econòmics les etapes educatives no obligatòries, Infantil, Batxillerat i FP.
- Tracte de favor a l’escola concertada ja que la planificació educativa no anirà dirigida per criteris i necessitats d’escolarització sinó pel mercat, és a dir, per les patronals del sector.

  1. Obre la porta a la selecció prematura entre els alumnes. 
-  Introducció de cinc revàlides o proves selectives per anar segregant i discriminant els alumnes, posant en qüestió la igualtat real d’oportunitats.
- A partir de 2n d’ESO hauran de triar entre itineraris tancats que deriven cap a l’FP o cap al Batxillerat, evitant la formació comuna en l’etapa obligatòria.
- La revàlida de 2n de Batxillerat substitueix a la Selectivitat. Amb aquest fet s’afavoreix als centres privats ja que els resultats a la Selectivitat són notablement inferiors als de la pública.
- S’infravalora el treball del professorat ja que es perd l’avaluació continuada i part de la tasca del docent per aquestes revàlides.

  1. Centralitza el sistema educatiu i reconverteix la tasca del professorat. 
- Proposa que l’Estat imposi la major part dels continguts, fins a un 75%, establint proves centralitzades i negant a la Generalitat poder avaluar el seu propi sistema educatiu, que generarà un model educatiu clarament menys eficient.
- Hi haurà reducció de matèries i desapareixen opcions a Secundària i Batxillerat, el que suposarà una reconversió del professorat.
- Preveu l’increment de la ràtio així com les hores lectives, i la mobilitat forçosa del docent, entre d’altres.

  1. Mercantilisme de l’educació i excés de competitivitat.
- A part de les revàlides, s’elaboraran rànquings de classificació de centres basats en el resultat de l’alumnat.
- A aquests rànquings es vincularan els fons econòmics que reben els centres així com els salaris dels docents, és a dir, competir i generar centres de primera i de segona.

  1. Atempta al dret de participació democràtica famílies, alumnes i professorat en el govern del centre.
- Converteix el Consell Escolar en un òrgan consultiu sense capacitat decisòria.
- L’elecció del Director del centre queda en mans de l’Administració que el converteix en un gerent i cap de personal, que pot estar allunyat de la docència.
- Aquests fets es carreguen el concepte de Comunitat Educativa tal i com l’entenem a la nostra escola.

PER TOT AIXÒ I PERQUÈ VOLEM UN ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT, DIEM NO A LA LOMCE I NO A LES RETALLADES!!!





Cap comentari:

Publica un comentari