Si no vareu poder participar, podeu llegir la informació que es va preparar per la reunió.
NO A LA LOMCE, 7 MOTIUS PER
REBUTJAR-LA
- És una reforma ideològica que imposa un model autoritari.
- Preveu finançament públic pels
centres que discriminen a l’alumnat en funció del sexe.
- Elimina l’assignatura d’Educació
per a la Ciutadania.
- Recupera l’obligació de triar
entre l’assignatura de Religió Catòlica i una altra assignatura alternativa. La
valoració d’aquesta assignatura de Religió Catòlica s’iguala en importància a
les assignatures científiques.
- No ha existit debat previ amb la Comunitat Educativa ,
és una imposició.
- Ataca el model d’immersió escolar vigent, un model d’èxit des de fa més de 30 anys.
- El Castellà i la primera llengua
estrangera són considerades “troncals”.
- El Català queda equiparat a la
segona llengua estrangera i a la religió catòlica, i passa a ser considerada
“específica” i no “troncal”.
- Obre la porta a la privatització de l’educació pública.
- Els agents privats són definits
com a titulars de potestats públiques amb capacitat per regular el sistema
educatiu i intervenir en el mateix.
- Les Administracions Públiques
podran cedir la gestió de centres públics a entitats privades, i regalar sòl
públic per a l’edificació de centres privats.
- Continuaran tenint concerts
econòmics les etapes educatives no obligatòries, Infantil, Batxillerat i FP.
- Tracte de favor a l’escola
concertada ja que la planificació educativa no anirà dirigida per criteris i
necessitats d’escolarització sinó pel mercat, és a dir, per les patronals del
sector.
- Obre la porta a la selecció prematura entre els alumnes.
- Introducció de cinc revàlides o
proves selectives per anar segregant i discriminant els alumnes, posant en
qüestió la igualtat real d’oportunitats.
- A partir de 2n d’ESO hauran de
triar entre itineraris tancats que deriven cap a l’FP o cap al Batxillerat,
evitant la formació comuna en l’etapa obligatòria.
- La revàlida de 2n de Batxillerat
substitueix a la
Selectivitat. Amb aquest fet s’afavoreix als centres privats
ja que els resultats a la Selectivitat són notablement inferiors als de la
pública.
- S’infravalora el treball del
professorat ja que es perd l’avaluació continuada i part de la tasca del docent
per aquestes revàlides.
- Centralitza el sistema educatiu i reconverteix la tasca del professorat.
- Proposa que l’Estat imposi la
major part dels continguts, fins a un 75%, establint proves centralitzades i
negant a la Generalitat poder avaluar el seu propi sistema educatiu, que
generarà un model educatiu clarament menys eficient.
- Hi haurà reducció de matèries i
desapareixen opcions a Secundària i Batxillerat, el que suposarà una
reconversió del professorat.
- Preveu l’increment de la ràtio així
com les hores lectives, i la mobilitat forçosa del docent, entre d’altres.
- Mercantilisme de l’educació i excés de competitivitat.
- A part de les revàlides,
s’elaboraran rànquings de classificació de centres basats en el resultat de
l’alumnat.
- A aquests rànquings es vincularan
els fons econòmics que reben els centres així com els salaris dels docents, és
a dir, competir i generar centres de primera i de segona.
- Atempta al dret de participació democràtica famílies, alumnes i professorat en el govern del centre.
- Converteix el Consell Escolar en
un òrgan consultiu sense capacitat decisòria.
- L’elecció del Director del centre
queda en mans de l’Administració que el converteix en un gerent i cap de
personal, que pot estar allunyat de la docència.
- Aquests fets es carreguen el
concepte de Comunitat Educativa tal i com l’entenem a la nostra escola.
PER TOT AIXÒ I PERQUÈ VOLEM UN
ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT, DIEM NO A LA LOMCE I NO A LES RETALLADES!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada